ANUNT 2019: Dragilor am ajuns la o varsta la care nu mai pot face fata singur muncii la o stupina asa mare si am hotarat sa pastrez doar strictul necesar. Mai mult, doresc sa ma axez in principal pe proiectul cu educatia elevilor la matematica iar munca la stupina imi consuma foarte mult timp. Asadar vreau sa vand surplusul de biostupi deja pregatiti cu roi pe 6 rame, cu ramele pline cu miere cu tot. Pretul unui roi este in jur de 290 RON, dar totul este negociabil in functie de cantitate si va rog sa ma sunati Tel: 0722.786.515 pentru a discuta concret ce doriti sa cumparati. Aici gasiti un film cu o prezentare

Sfaturi de pregatire a cuibului pentru iernat | Greseli frecvente si cum pot fi reparate

Pachetele de DVD-uri "SCOALA DE APICULTURA" - prof. Ioan URSU - DETALII AICI

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Urmariti-ma si pe Twitter
Filme de apicultura si pe PROFUL ONLINE TV
Suntem pe 15 Octombrie 2015 la stupina si va prezint o situatie concreta de la un nucleu pe care am dorit sa-l atasez celor doua familii principale din Bio stup pentru a ierna 3 in 1 si pentru a folosi eficient caldura. Am lasat o rama (nu foarte buna pentru iernat) dupa diafragma ca sa-si mai traga miere in cuib dar se pare ca albina a migrat si s-a stabilit pe rama de dupa diafragma exact unde nu doream sa se formeze ghemul. In acest film va prezint solutia pe care am folosit-o si va sfatuiesc sa va verificati familiile de albine pe care le aveti cu rame dupa diafragma pentru a nu pati la fel. Aceste filme sunt sustinute de voi si daca va sunt utile, as aprecia un Like si Share. Multumesc!
Versiunea acestui film pentru Mobil sau Tableta se gaseste AICI

Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?
Introduceti adresa E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul. Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed: http://feeds.feedburner.com/ApiculuraOnline-ProfIoanUrsuTel0722786515

Delivered by FeedBurner

3 comentarii:

Ioan Olaru spunea...

Buna la toti vizitatori al acestui sait , in complectarea acestui film am de zis ca pana acum am iernat pe 2 - 3 rame si continui fara emoti sa iernez altfel chiar daca este primul an in care iernez pe 4 rame dar probabil ar merge pe 5-6 rame la cum am vazut eu dar am strans albina foarte tare pe intervale finca albina melifera sau albina domestica pe romaneste este o rasa de albina comuna adica traieste laolata foarte bine ajutandu-se in orice problema find cea mai organizata ca disciplina si asta doar pentru a supravietui .

Sa trecem la esenta la ramele lasate dupa diafragma eu am organizat cele 60 fe famili ale mele in functie de hrana disponibila avuta in cuib cele cu hrana putina au fost lasate cu rama dupa diafragma iar cele cu miere necapacita de la struguri au fost lasate fara rama asta ca sa consume acea miere pana cel tarziu in decembrie astfel nu va consum din coronite pana cand da frigul cel mare si sa provoace umezeala ridicata care ar putea altera mierea necapacita dar acest lucru depinde de fiecare apicultor in parte , ultimele rame le voi scoate in noiembrie cand voi impacheta definitiv albinele cand voi asigura aerisirea fiecarei coloni fara a lasa spatiu unde sar putea forma condens din cauza diferentei de temperatura .

Bun acestea find zise ar fi o problema esentiala pentru a iesi cu albina din iarna si anume inamicul numarul 1 varoua destructor acarianul care provoaca stres si poate duce la distrugerea unei coloni in timpul ierni , acest parazit se hraneste cu snagele albinei hemolimfa , dar din pacate nu face doar acest lucru ci in timpul intepari albinei injecteaza in corpul albinei o proteina care comparativ cu bolile umane seamana cu SIDA facand sistemul imunitar al albinei foarte slab astfel contactand diferite infecti ducand moartea albinei prematur , anul acesta am cercetat piata pentru a gasi o solutie perfecta pentru lupta cu acest parazit , singurul lucru sau produs care a fost eficient in afara de VARACHET FORTE am gasit acidul formic , bineanteles are anumite riscuri doar foarte multe facilitati in combaterea parazitului dar omoara si nosema si paduchele de trahee , mucegaiuri mai exact spori de mucegai ducand stupul albinelor la o curatare extrema iar paraziti nu pot crea imunitate ca in diferitele tratamente chimice precum ar fi TACTIC , VARACHET FORTE si tot felu de alte produse ineficiente sau eficiente mai mult sau mai putin .


ACIDUL FORMIC bineanteles suna putin ca un produs chimic dar in natura acest acid este secretat de furnici , iar descoperirea sa este si mai interesanta mai ales in tratamentul parazitilor la albine , un apicultor undeva in Germania stand mai mult in natura a observat o ciocanitoare scaldanduse intr-un cuib de furnici neintelegand ce se intampla a facut si el niste experimente dar pe gaini care erau pline de paduchi realizand eficacitatea furnicilor la inceput fara a sti de acidul formic , Dupa teste indelungate sa dovedit cel mai eficace tratament dar din cauza marketingului si mai ales de piata in crestere si urmarirea de profit se face reclama la anumite produse cand totul este foarte simplu si anume tratamentul cu ACID FORMIC care eradicheaza paraziti albinelor pana 100 % .

Unknown spunea...

Buna seara tuturor.
Va salut dl.profesor.
Am vizionat filmuletul postat de dvs.Multumesc pentru sprijin si pentru toate indrumarile dvs.Am terminat de pregatit familiile de albine,iernez cu cate 5 familii,O sa postez maine un filmulet cu cei 12 stupi,pregatiti.
Va salut pe toti.

curiozitati spunea...

si unde gasim acest ACID FORMIC ...si cum il aplicam ...???

Trimiteți un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU